Google ADS Nedir? Google’da her saniye 2.3 milyondan fazla arama gerçekleştiriliyor. Bu arama sonuçların ilk sıralarında reklam olduğunun farkına vardınız mı? İşletmelerin sunduğu ürün ve hizmetleri kitlelere duyurmak için ücretli reklamlardan faydalanırlar ve trafik çekmek için önemli bir çalışmadır.
Konu Başlıkları
Google ADS (AdWords) Nedir?
Google ADS kısaca Google’ın ücretli reklam yayınlama aracıdır.
Google’da herhangi bir kelimeyi arattığınızda karşınıza gelen sayfaya SERP ( Search Engine Results Page), arama motoru sonuç sayfası denir. Karşınıza gelen arama sonuçları iki çeşittir. Bunlar organik arama ve ücretli reklam sonuçlarıdır.
Organik Arama
Arama motorlarında ücret ödemeden çıkan sonuçlara organik arama sonuçları denir. Organik arama sonuçlarında ücret ödemiyorsunuz; fakat teknik ve içerik anlamında ziyaretçilerinize iyi bir deneyim yaşatmanız gerekmektedir. Organik arama hakkında ileri ki zamanlarda ayrıca makale yazacağım.
Ücretli Arama
SERP ( Search Engine Results Page), arama motoru sonuç sayfasında “reklam” ya da “sponsorlu” yazan sonuçlar ücretli arama reklamlardır. Bu sonuçlar genelde organik arama sonuçların üzerinde olurlar. İşletmeler daha çok trafik alabilmeleri için ücret öderler.
Ücretli reklam vermek için kullanılan Google servisin adı Google ADS olmaktadır. Google ADS üzerinden reklam verebildiğimiz gibi detaylı rapor alma imkanı da sunmaktadır. Bunların yanı sıra Google ADS üzerinde Google’un diğer servislerini entegre edebileceğiniz ayarlarda mevcuttur. Teknik bilgi gerektiren bu işlemler için ileri seviye Google ADS ve diğer Google servislerin eğitimi alınması gerekmektedir.
Aşağıdaki resimde kırmızı alanlar ücretli reklamları göstermektedir. Yeşil alanda bulunanlar ise organik aramaları göstermektedir. Organik aramalar ücretsiz olup sıralamayı bir çok faktör belirlemektedir.
Google ADS Kampanya Türleri
- Arama Ağı kampanyası
- Görüntülü Reklam Ağı kampanyası
- Alışveriş kampanyası
- Video kampanyası
- Uygulama kampanyası
Arama Ağı Kampanyası
Google Arama Ağı, reklamlarınızın gösterilebileceği, aramayla ilgili bir web sitesi ve uygulama grubudur. Yaptığınız işle ilgili anahtar kelimelerinizden biri ile alakalı terimler aratıldığında arama sonuçlarının yanında gösterilebilir.
Görüntülü Reklam Ağı kampanyası
Google Görüntülü Reklam Ağı, ziyaretçiler web sitelerinde gezinirken, YouTube videosu izlerken, Gmail hesaplarını kontrol edip mobil cihazından oyun oynarken onlara ulaşmanızı sağlar.
Alışveriş Kampanyası
Bir E-Ticaret siteniz var ise potansiyel müşterilere ulaşmak, web sitenizin trafiğini arttırmak ve potansiyel müşterileri bulmak için Google Alışveriş Kampanyalarını kullanabilirsiniz.
Video Kampanyası
Video kampanyalar, YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda tek başına veya diğer video yayını içeriklerinde video reklamlar yayınlamanıza yardımcı olur.
Uygulama kampanyası
Uygulamanızı doğru, potansiyeli yüksek daha çok deme yapan kitlelere ulaştırmak istiyorsanız Google ADS uygulama kampanyalarından faydalanabilirsiniz.
Google ADS Kampanya Hedefleri
- Satış
- Potansiyel müşteriler
- Web sitesi trafiği
- Ürün ve marka üzerinde düşünme
- Marka bilinirliği ve erişim
- Uygulama tanıtımı
Google Adsense Alternatifleri
- Bing ADS
- Yandex Direct
- Facebook ADS Manager
Sonuç
Google ADS aslında çok detaylı bir servis kullanmak istediğinizde ileri seviye bilgi gerektiğini hatırlatmak isterim. Çok bilgi “çok zor” anlamına gelmiyor. Deneyimleyerek öğrendiğinizde kolay olduğunu sizlerde fark edeceksiniz.
Teknik detaya girmeden Google ADS hakkında sizleri bilgilendirdik. Öğrenmek ya da sormak istediğiniz her konuda yorum alanına yazabilirsiniz.