Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı ile ulaşılabilir olun.
Mobil reklamları, mobil ekranların küçük, bağlantıların yavaş ve ziyaretçilerin dikkatleri kısa olduğundan dönüşüm oranları masaüstü reklamlarına göre daha düşük olmaktadır. Mobil dönüşüm oranını arttırmanın birçok değişik yolu vardır. Her ne kadar değişik yollar olsa da günün sonunda mobil platformlarda form doldurmak zor olacaktır.
Google çok yakın bir zamanda mobil kullanıcıların SERP ( Search Engine Results Page) Arama Motoru Sonuçları Sayfasından çıkmadan form doldurabileceği yeni bir reklam uzantısını duyurdu. “Potansiyel müşteri formu uzantısı” adını alan uzantı beta aşamasında olup yaptığımız testlerde çalışmasını etkilemeyecek hatalar olsa da sağlıklı çalışmaktadır. Bu yazımızda sizlere webhook ile doldurulan potansiyel müşteri formların istenilen mail adresine nasıl yönlendirme yapılacağından bahsedeceğiz.
Konu Başlıkları
Google ADS Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı Nedir?
Google ADS potansiyel müşteri formu uzantıları, mobil ve tablet cihazlarda arama reklamımızın altında gösterilir ve kullanıcı mobil sitenizi ziyaret etmeden SERP’deki (Arama motoru sonuç sayfası) üzerinden iletişim formu doldurmasına imkan verir. Arama yapan kullanıcı Google hesabı ile oturum açtıysa form bilgileri otomatik gelir ve tek tıklamayla gönderebilir.
Google ADS Potansiyel Müşteri Formu Uzantısı Nasıl Oluşturulur?
Öncelikle önemli bir bilgilendirme yapalım. Google ADS Potansiyel müşteri formu uzantısı beta aşamasında olduğu için hesabınıza yansımamış olabilir. Sabırlı olun yakında hesabınıza yansıyacaktır.
Google ADS Potansiyel müşteri formu uzantısı oluşturmak için ilk önce Google ADS hesabınıza giriş yapın daha sonra sırasıyla arama kampanyası – reklamlar ve uzantılar – uzantılar sekmesine tıklayın. Açılan sayfada yeni uzantı eklemek için + işaretine basın ve açılan menüden “potansiyel müşteri formu uzantısı”tıklayın.
Harekete Geçirici Mesaj Seçenekleri
Daha Fazla Bilgi
Fiyat Teklifi Al
Hemen Başvur
Kaydol
Bize Ulaşın
Abone Ol
İndir
Şimdi Yer Ayırtın
Teklif Al
Form Gönderme Mesajını Düzenleme Seçenekleri
Açıklama
Harekete geçirici mesaj
URL
Potansiyel Müşteri Sağlama Seçeneği
Web Kancası URL’si
Anahtar
Webhook İle Mesajlar E-Posta Kutusuna Düşsün
Google ADS Potansiyel müşteri formu uzantısı ziyaretçi tarafından doldurulduğunda nasıl haberim olacak endişesi olmaktadır. Merak etmeyin Webhook yöntemi ile ziyaretçilerin doldurduğu formlar mail adresine otomatik düşmesini ek bir servis kullanarak ayarlayabiliyorsunuz.
Yapılması Gerekenler
- İlk olarak zapier.com adresine girip üye olmanız gerekmektedir. Kolay üye adımları ile 5 sn içinde üye olabiliyorsunuz.
- Üye işleminden sonra üst alanda bulunan APPS linkine tıklıyoruz.
- Açılan sayfada bir çok servisleri göreceksiniz. Arama alanına Google Lead Form Extensions yazarak ilgili servisi seçiyoruz ve karşınıza aşağıdaki ekran görüntüsünün aynısı gelecektir.
- Connect to 1,500+ Apps butonuna basarak işleme devam ediyoruz.
- Karşınıza çıkan ekranda formu nasıl ve hangi mail adreslerine gönderileceği gibi ayarlarını yapıyoruz.
- Set Up Webhook alanındaki linki Google ADS potansiyel müşteri formu uzantısındaki Web Kancası URL’si alanına ekliyoruz.
- Tüm ayarları yaptıktan sonra Send Data bölümünde yer alan Test&Continue butonuna basıyoruz.
- Tanımlı mail adreslerine test maili geldi ise işleminiz sorunsuz tamamlanmış demektedir.
Sonuç
Google ziyaretçinin arama sonuçları sayfasından çıkmadan form doldurmayı hedeflemektedir. Aslında ziyaretçilerin işlerini kolaylaştırarak kullanıcı deneyimi sunmak istemektedir. Bence doğru ve yerinde bir karar. Reklam veren işletmeler içinde faydalı olacaktır. Daha çok form doldurulmasını teşvik ederek satışlara yansıması olacaktır.
Bizde, Google ADS Potansiyel müşteri formu uzantısı en kolay nasıl kullanabileceğimizi anlattık. Soru ve görüşlerinizi mutlaka yorum alanına belirtin. Sizlere yardımcı olmak görevimiz 🙂