Bulut Muhasebe Çözümleri – Akınsoft OCTOCLOUD
İhtiyacınız olan ne varsa, Akınsoft OctoCloud'ta
KOBİ firmaları için aranılan bir sistem olan Akınsoft OctoCloud ile kullanıcı sınırı olmadan muhasebenizi mobil, akıllı telefon ve tabletlerden de kolayca yönetebilirsiniz.
Akınsoft OctoCloud, bulut tabanlı pratik ön muhasebe yazılımımızdır. Akınsoft OctoCloud ile cari kayıtlarınızı kolaylıkla tutarak borç ve alacak takibi yapabilir, ürünlerinizin stok durumlarını görebilir, e-Fatura, e-Arşiv fatura kesebilir, müşterilerinize online tahsilat linki göndererek tahsilat işlemlerini sonuçlandırabilir, kayıtlarınıza internet erişimi olan her yerde, ister pc ister mobil cihazlar üzerinden hemen ulaşabilirsiniz.
Konu Başlıkları
B2B Müşteri Bilgi Portalı
Akınsoft OctoCloud B2B Müşteri Portalı ile tek tek hesap ekstresi göndermeye son.
Çalıştığınız firmalar ile gerçekleştirdiğiniz işlemlerin tamamı peşin olmayıp, açık hesap şeklinde ödemeye dayalı, vadeli şekilde gerçekleşebilir. Geliştirdiğimiz yeni B2B çözümümüz ile çalıştığınız firmalar OctoCloud paneli üzerinden giriş yaparak bakiyelerini, cari hareketlerini, hesap ekstrelerini, fatura ve siparişlerini görüp takip edebilirler.
Online tahsilat modülü ile entegre kullanarak müşterilerinizden ödemeleri alabilirsiniz. İlgili ödemeler hesaplarınıza hızlıca işlenecek ve işlem tamamlanmış olacak.
Online Tahsilat
Tahsilat sürecinizi en hızlı şekilde yürütmenize yardımcı olur. Online tahsilat modülü ile çalıştığınız firmalar kredi kartları ile kolayca ödeme yapabilirler.
Cari Sipariş Raporu
Bayileriniz geçmişte verdikleri tüm siparişleri raporlayarak sipariş detaylarını listeleyebilirler.
Cari Fatura Raporu
Ürünün hangi tarihte ve kaç birim alındığını listeleyerek geçmiş faturaları raporlayın.
Cari Hesap Ekstresi
Muhasebe programınızda kayıtlı tüm cari hareketler giriş yapan cari bazında görüntülenebilmektedir.
Cari Ödeme Raporu
Yapılan tüm ödemeleri tarih, saat, miktar ve tutar gibi tüm ayrıntılarıyla görüntüleyebilirsiniz.
E-Çözümler
OctoCloud e-Fatura ve e-Arşiv uyumlu özelliği ile dijital ortamda hızlıca faturanızı oluşturun. E-Arşiv ile maliyetlerinizi azaltın.
E-Fatura
GİB standartlarına uygun olacak şekilde tasarlanmış, güvenilir olarak mühürlenmiş, gönderen ve alıcı firma arasında zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip elektronik belgedir.
Faturalarınızı e-Fatura formatında düzenleyerek 10 yıl boyunca arşivleyebilirsiniz.
E-Arşiv
e-Arşiv fatura, faturaların 10 yıl boyunca saklanması gereken ikinci nüshalarının ve ilgili belgelerin elektronik ortamda oluşturulmasını ve muhafaza edilmesini; gerektiğinde elektronik olarak ibraz edilmesini sağlayan bir hizmettir.
e-Arşiv fatura da e-Fatura gibi elektronik fatura sistemine ait bir fatura türüdür. Firmanın e-Arşiv fatura kullanıcısı olabilmesi için önce e-Faturaya kayıt olması gerekir.
Avantajları
Baskı, kargolama, arşivleme bedellerinden kurtularak maliyetleri düşürebilirsiniz.
E-fatura hazırlamak, basılı fatura oluşturmaktan çok daha hızlıdır.
E faturayı özel sunucularda 10 yıl saklayarak kaybolma riskinin önüne geçebilirsiniz.
Muhasebe programı içerisinde fatura kesebildiğiniz için hataların önüne geçebilirsiniz.
Ağaç kesilmesini önleyerek doğanın korunmasına yardımcı olabilirsiniz.
Görev Yönetimi
“Akınsoft OctoCloud’un Bu Özelliğini Çok Seveceksiniz.”
İş performansını aklınıza gelen her şeyi deneyerek arttıramazsınız. Ekip yönetimi sürekli raporlama ve düzenli iş akışı gerektirir.
İşlerinizi reel anlamda büyütmenizin en önemli adımı yapılan tüm işlemleri kaydederek maliyetleri ve karlılığı hesaplamaktan geçiyor.
OctoCloud yepyeni Görev Yönetimi özelliğiyle en büyük yardımcınız olacak.
Üstelik Kullanıcı kısıtlaması ve ücretlendirmesi olmadan sınırsız kullanıcı ile görev yönetiminin en hızlı hali.
Müşterilerinizi ve faturalarınızı görevlerle ilişkilendirebilme
Çalışanlarınıza görev atayabilme
Ekip üyelerini fotoğrafları ile görüntüleyebilme
Görev bazında yorum yapma ve görüntüleme
Görev bazında dosya ekleme
Görev değişim günlüğü
Tekrarlı görev oluşturabilme
Görevleri filtreleyebilme
Sürükle bırak kanban özelliği ile işlerin durumunu kolayca değiştirerek gruplayın. Özelleştirilebilir Kanban görünümü sayesinde görevleri takip etmek kolaydır.
Görev atamaları, ilerleme durumu değişikliği, göreve atanan kullanıcılara görev başlangıç bildirimi. Satış sürecinizin tüm aşamalarınızı etkin şekilde yönetmenize yardımcı oluyor.
OctoCloud yeni Görev Yönetimi özelliği ile kusursuz bir iş ve proje yönetim süreci sağlıyor.
Takvim
Siz de yoğun iş temposu içerisinde randevu takibi ya da iş planınızı hatırlamakta zorluk çekiyor musunuz? Yalnız değilsiniz.
Gün içerisinde hepimiz iş planımıza sürekli yenilerini ekliyoruz araya giren yeni müşteriler, yapılacak işler, yeni siparişler, satış randevuları derken aynı saat ve güne birden fazla randevu ekleyerek işleri yetiştirmek için sürekli çaba harcıyoruz.
Tüm bu işleri daha kolay hale getirmek için geliştirdiğimiz takvim özelliği ile randevularınızı ve iş planınızı oluşturarak kolayca takip edebilirsiniz.
Böylece ihtiyaç duyduğunuz an iş planınızı görüntüleyerek iş verimliliğinizi artırabilirsiniz.
Akınsoft OctoCloud takvim uygulaması ile artık hiç bir işi kaçırmayacak ve son dakikaya toplantı sığdırmaya çalışmayacaksınız.
API Erişim Modülü
API (Application Programming Interface): “Uygulama Programlama Arayüzü”, bir uygulamanın işlevlerine dışarıdan veya uzaktan erişilip bu işlevlerin kullanılmasını sağlayan arayüz olarak tanımlanmaktadır.
API, bir platformun izin verilen sınırlamalar dahilinde dışarıdan kullanılmasını sağlayan bir arayüzdür. İki uygulamanın birbiri ile konuşması için kritik öneme sahiptir. Gerekli ayarlamaları yaparak OctoCloud Api Erişim modülü ile dilediğiniz entegrasyonu sağlayabilirsiniz.
Yapılacak özel çalışmalar sayesinde kullanmak istediğiniz sistem ile OctoCloud arasında API entegrasyonu sağlayarak işletmenizin çok daha geniş alanda ergonomik kullanımını sağlayabilirsiniz.
Cari
Tüm cari işlemleri tek bir ekran üzerinden kolayca tamamlayın.
Cari modülü ile, cari kartlara hesap, vade ve servis bilgileri tanımlayabilir il ve ülke bilgilerinin otomatik gelmesini sağlayabilirsiniz.
Yapmış olduğunuz ödemelerinizi ve tahsilatlarınızı nakit, pos, dekont, kredi kartı, tahakkuk vb. işlem türünü tanımlayarak gerçekleştirebilir ve tahsilat makbuzlarınızı yazdırabilirsiniz.
Cari kartlarınıza özel kredi limiti belirleyerek belirtilen limitin aşılması durumunda satış yapılmasını engelleyebilirsiniz.
Dövizli işlemler için carilerinize döviz hesabı tanımlayabilir, cari hareket raporu ve ayrıntılı hareket raporları alarak carilerinize detaylı bir şekilde ekstre yazdırabilirsiniz.
Kasa
Akınsoft Octocloud içerisinde bulunan kasa modülü ile tüm kasa hareketlerinizi kolayca görüntüleyerek raporlama yapabilirsiniz.
Kasa modülü ile işletmenizde kullandığınız tüm kasalarınızı tanımlayabilirsiniz.
Kasalarınıza kullanıcı bazlı yetkilendirme yaparak kullanıcıların işlem seviyelerini ayarlayabilirsiniz.
Kasa transfer özelliği sayesinde kasalarınız arası para aktarımı gerçekleştirebilir,
Günlük ve genel kasa raporları alarak kasanızdaki güncel nakit tutarını görüntüleyebilir, detaylı raporlama yapabilirsiniz.
Stok
Akınsoft OctoCloud stok modülü ile tüm stok hareketlerini dilediğiniz gibi yönetebiliyorsunuz.
Sınırsız sayıda stok kartı tanımlayabilir, tanımlamış olduğunuz stoklarınızı grup, ara grup ve alt grup bazında gruplayabilirsiniz
Stok kartlarınıza özel KDV, ÖTV ve ÖİV yüzdesi belirterek ayarlamalar yapabilirsiniz.
Sınırsız sayıda birim tanımlaması yaparak stoklarınızın belirttiğiniz birimler üzerinden bakiyelerini kontrol edebilir, stok emniyet limitleri belirterek belirtilen limitin altına düşmesini veya üstüne çıkmasını engelleyebilirsiniz.
İlgili ayarlamaları yaparak bakiyesi ekside olan stoklarınızın satışını engelleyebilir, güncel stok durumu takibi yapabilirsiniz.
Stok sayımlarınızı gerçekleştirerek envantere işleyebilir, stoklarınıza etiket basabilir, verdiğiniz hizmetleri tanımlayabilir, hizmet raporları alabilir, paket tanımları oluşturarak paketlere etiket yazdırabilir, paket fiyatını dilerseniz manuel dilerseniz stok fiyatlarından otomatik çektirebilirsiniz.
Banka
OctoCloud banka modülü ile programımıza çalıştığınız tüm bankaları kaydedebilir, bankalardaki alt hesaplarınızı, pos, kredi kartı ve çek / senet tanımlamalarınızı oluşturabilirsiniz.
Dilerseniz pos tanımlarına taksit sayısı belirleyerek farklı taksitler için provizyon kesintilerini takip edebilir, vade farkı uygulamaları için tanımlama yapabilir, bankalarınız ve kasalarınız arası transfer işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
Kredi kartı ekstrenizin takibini yapabilir, pos ve provizyon raporları alabilirsiniz.
Banka Entegrasyonu
Online Veri Entegrasyonu ile entegre olunan bankalardan EFT, havale gibi işlemleri tek ekrandan görebilir ve onaylanarak OctoCloud programına kaydedebilirsiniz.
Online Veri Entegrasyonu modülü kullanımı için çalışmak istediğiniz banka ile görüşmeniz gerekir. Sözleşme Koşullarını çalışılan banka kendi belirler.
Bankanız ile online ekstre sözleşmesi için Online Hesap Tanıtım Formunu şubenize teslim etmelisiniz.
Online Veri Entegrasyonu, yaptığınız banka işlemlerini OctoCloud programına otomatik olarak aktarabilmeniz amacıyla geliştirilmiştir.
İlgili işlemleri tamamladıktan kullanıma başlayabilirsiniz.
Fatura Tasarımı
Akınsoft OctoCloud işlevsel fatura modülü ile ister matbu, ister e-Fatura&e-Arşiv fatura düzenleyerek faturalarınızı dilediğiniz gibi takip edin.
Yurt içi satış, yurt dışı satış, alış, yurt içi satıştan iade, yurt dışı satıştan iade, alıştan iade ve masraf faturalarınızı kaydedebilir, fatura çıktınızı kullandığınız faturaya göre tasarlayabilirsiniz.
Faturalarınıza stok ve hizmet bedeli ekleyebilir, oluşturduğunuz faturayı elden veya bankadan taksitlendirebilirsiniz.
Kapalı fatura tanımları yaparak faturayı birden fazla ödeme şekliyle kapatabilir, faturadaki ürünler için fatura üzerindeyken fiyat istatistiği alabilir, kar zarar hesaplaması yapabilirsiniz.
ÖTV, ÖİV, tevfikat oranları girebilir, dilerseniz müşterilerinize veya belli stoklarınıza özel iskonto kullanabilirsiniz.
Fatura üzerinden çeki listesi oluşturabilir, Fatura detaylarını fatura carisine mail atabilir, cep telefonuna sms olarak bilgi gönderebilir, e-Fatura & e-Arşiv fatura olarak düzenleyebilirsiniz.
Fatura içerisine M.S. Excel’den veya Open Office’den stok aktarabilirsiniz. Dilerseniz iki farklı şirket arası kopyalama işlemi yapabilir, Fatura bazında kar zarar raporları alabilir, faturalarınızı toplu olarak yazdırabilirsiniz.
Çek – Senet Takibi
OctoCloud çek – senet modülü ile tüm çek ve senetlerinizin takibini kolayca yapabilirsiniz.
Müşterilerinizden aldığınız veya müşterilerinize verdiğiniz tüm çek ve senetlerinizi tanımlayabilir; çek ve senetler için ödeme, tahsilat, ciro etme, bankaya gönderme gibi işlemlerin tamamını takip edebilirsiniz.
Toplu olarak çek ve senet girişleri yaparak raporlama yapabilir, teminat senetleri için kısmi ödeme alabilirsiniz. İhtiyaç duymanız halinde seri senet basımı işlemini gerçekleştirebilir, kaydettiğiniz tüm çek ve senetleriniz için detaylı görüntüleme yapabilirsiniz.
Teklif – Sipariş
Müşteri ve tedarikçilerinizden aldığınız teklif ve siparişleri en uygun zaman ve maliyet ile değerlendirebilirsiniz.
Yurt içi verilen, yurt içi alınan, yurt dışı verilen ve yurt dışı alınan tekliflerinizi kaydedebilir, teklife eklediğiniz ürünleri müşteriniz için bloke edebilir veya verdiğiniz teklifler için termin miktarlarını takip edebilirsiniz.
Teklif süresi dolduğunda beklemede kalan teklifleriniz için bloke ve terminlerin düşmesini sağlayabilir Tekliflerinizi tek tek yada toplu olarak fatura ve irsaliyeye aktarabilirsiniz.
Siparişleri Yurt içi alınan, yurt dışı alınan, yurt içi verilen ve yurt dışı verilen siparişlerinizi kaydedebilir, siparişleriniz için dilediğiniz sayıda sipariş durum tanımı oluşturabilir, durum tanımları için uyarı sistemi atayabilir yetkilendirme yapabilirsiniz.
Alınan siparişe eklediğiniz stoklarınızı blokede, verilen siparişe eklediğiniz stoklarınızı ise terminde tutabilirsiniz.
Siparişlerinizi tek tek veya toplu olarak irsaliye ve faturaya aktarabilir,
Eksik teslimatları ve fazla teslimatları takip edebilir, Satın alma talep ekranını kullanarak depoda azalan stoklarınızı kaydederek verilen siparişe aktarabilir,
Stok sipariş listesini ve kayıtlı tüm siparişlerinizi raporlayabilir,
Cari ve stok bazlı sipariş raporları alabilirsiniz.
İrsaliye
İrsaliye satıcı tarafından hazırlanan ve herhangi bir malın satış işlemenin tamamlanmasının ardından elde edilen bedelin tutarını gösteren bir belge olarak düzenlenir.
OctoCloud irsaliye modülü ile şubeler arası ürün transferleri için irsaliye düzenleyebilir, dilerseniz toplu, dilerseniz tek tek faturalandırabilirsiniz.
Kullandığınız stoklar için toplu olarak fiyat güncelleyebilir, bu sayede farklı fiyattan faturalandırabilirsiniz.
İrsaliye düzenledikten sonra 7 gün içinde fatura kesilmesi zorunludur. İrsaliye modülü ile ilgili hatırlatmaları alarak işlemleri kolayca takip edebilirsiniz.
e-Fatura Gelen Kutusu
Size gönderilmiş tüm e-faturalarınızı tek ekran üzerinden tek işlem ile programınıza aktarın.
Gelen e-faturadaki ÖİV gibi tüm kalemlerin ayrıntılı biçimde oluşacak faturada görünmesini sağlayabilirsiniz.
Ticari Fatura senaryosu kullanılan tedarikçilerinize tek tıkla kabul ya da ret bildirimi gönderme imkanı.
Gelen e-faturayı PDF olarak görüntüleyebilirsiniz.
Online Tahsilat
Akınsoft OctoCloud online tahsilat ile kredi kartından online olarak para transferi ya da tahsilat yaparak süreçlerinizi hızlandırın.
Online ödeme almak için herhangi bir alt yapı kurmanıza gerek yok. Oluşturduğunuz faturayı müşterinize mail olarak göndermeniz yeterli.
Online tahsilat ile geciken, unutulan tahsilatlarla uğraşmanıza gerek kalmaz Online tahsilat seçeneğini müşterilerinize sunarak tahsilat işlemlerini kolayca halledin.
Tüm tahsilatlarınızı eş zamanlı olarak sistemde görüntüleyin.
- Online Tahsilat Özelliği Paytrek entegrasyonu ile çalışmaktadır.
Mali Durum Raporu
Mali durum raporu ile ödenek, kaynak ve tüm gelir – gider kalemlerini kayıt altına alarak raporlamayı kolaylaştırın.
OctoCloud ile mali durum raporu alarak ilgili hesap dönemine ait işlemlerin akışı ve finansal durumunu doğru ve eksiksiz biçimde görüntüleyebilirsiniz.
Trend Ürünler
Takip edilen ürünün belli bir süre içindeki yönüne trend denir.
OctoCloud ile tüm muhasebe süreçlerinizi yönetirken işlerinizi kolaylaştıracak çözümlerimizden faydalanarak karlılığınıza odaklanabilirsiniz.
OctoCloud bulut tabanlı ön muhasebe programımızda bulunan trend ürünler raporlama seçeneği ile ürünlerinizin talep raporunu çıkartabilirsiniz.
Eğer takip edilen ürün belli bir süredir düşüş yaşıyorsa o ürün için düşüş trendinde olduğu, yükseliş yaşıyorsa yükseliş trendinde olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle stok ve yatırım kararınızı revize ederek gereksiz maliyetlerden kurtulursunuz ve en çok kazandıracak seçeneğe yönelebilirsiniz.
Toplu Aktarım Özelliği
İşletme datasında bulunan binlerce adres bilgisi, telefon, cari, stok vb bilgileriniz excel open office vb. programlara aktararak tek tek uğraşmak yerine toplu olarak içe ve dışa aktarım yapabilirsiniz.
Böylece hem zamandan tasarruf edebilir hem de manuel aktarımdan doğacak hataların önüne geçebilirsiniz.
Döviz
Döviz modülü ile farklı döviz birimleri tanımlayabilir işlemlerinizi belirlenen kur üzerinden yapabilirsiniz.
OctoCloud döviz modülü ile Merkez Bankasından otomatik olarak günlük kur bilgilerini alabilirsiniz.
İhtiyaç duymanız halinde geçmiş tarihli döviz kur raporlarını alabilir, döviz alım-satım işlemlerinizi takip edebilirsiniz.
Çapraz kur uygulamasından faydalanarak elinizdeki farklı döviz birimlerinin karşılığını kolayca raporlayabilirsiniz.
Kategori Yönetimi
OctoCloud kategori yönetimi ile ürünlerinizin stok ve satış süreçlerini takip edebilir, talep ve karlılık durumunuza göre promosyon ve fiyatlandırma yapabilirsiniz.
Kategorileri tanımlarken ürün grupları içerisinde hangi alt kategorilerin bulunacağına karar verebilir alt kategori ve içindeki ürünlerin filtrelemesini yaparak raporlama yapabilirsiniz.
Satış bazlı ciro takibi yapabilir anlık durum hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Raporladığınız bilgiler doğrultusunda uygulamaların etkinliğini kontrol edebilir sektördeki karlılığınızı arttırabilirsiniz.
Toplu Mail & SMS
OctoCloud toplu mail ve SMS gönderebilme seçeneği ile hazırladığınız e-posta şablonunuzu kısa süre içinde dilediğiniz e-posta içeriğiyle oluşturup gönderebilirsiniz.
Carilerinize toplu SMS ve mail gönderimi yaparak, pazarlama çalışmaları yapabilir,
Borç alacak bakiyesi, fiyat düzenlemesi, yeni hizmetler vb. hakkında bilgi verebilir. Zaman tasarrufu sağlarken kazancınızı arttırabilirsiniz.