Google Analytics 4 ile tanışın: Geleceği şimdi değiştirin.
Yapay Zeka Destekli Google Analytics 4
Geleceği daha iyi tahmin etmek mi istiyorsanız bugün çok iyi analiz yapmanız gerekiyor. Dünyada en çok kullanılan analiz araçlarından biri olan Google Analytics, dördüncü sürümüne kavuştu. Yeni mülk türü, genişletilmiş tahmine dayalı içgörüler, Google Ads ile daha derin entegrasyon, cihazlar arası ölçüm özellikleri ve daha ayrıntılı veri analizleri yapmanıza katkı sağlayacak.
Google Analytics 4
Konu Başlıkları
Yapay Zeka Destekli Yeni İçgörüler ve Tahminler
Geçtiğimiz günlerde duyurulan Google Analytics dördüncü sürüm, geçen yıl başlatılan Uygulama + Web mülkünün genişletilmesi ve Universal Analytics’in ötesine geçişin ilk adımı olarak nitelendirebiliriz. Analytics’te makine öğrenimi destekli içgörüler bir süredir mevcut olsa da, Google Analytics 4 sürümünde yeni içgörüler tahminler, pazarlamacıları sattıkları bir ürüne yönelik artan talep gibi veri eğilimlerine karşı otomatik olarak uyarabilecek.
Google Analytics aynı zamanda, ziyaretçi/müşteri kaybı oranları ve bir işletmenin belirli bir müşteri segmentinden elde edebileceği potansiyel gelir gibi sonuçları tahmin etmek için de kullanılır. Bu bilgiler, pazarlamacıların müşterilerinin gelecekte gerçekleştirebileceği eylemleri tahmin etmesine ve daha yüksek değerli kitlelere odaklanmasına yardımcı olabilir.
Google Ads ile Daha Derin Kitle Entegrasyonu
Pazarlamacılar, web üzerindeki ziyaretçilerinden ve uygulamalarından kitleler oluşturarak bunlardan daha verimli yönetmek isterler. Kitle içerisinde yer alan bir ziyaretçi pazarlamacının yapmak istediği eylemi gerçekleştirdiğinde (örneğin satın alma işlemi) ziyaretçi otomatik olarak oluşturulan kitle listesinden çıkarılacaktır.
Müşteri Yaşam Döngüsü Çerçeveli Raporlama
Analytics 4 ile Universal Analytics arasındaki en çarpıcı farklardan biri, raporları daha kolay yönetilmesidir.
Google Analytics Grup Ürün Müdürü Russell Ketchum, yaptığı açıklamada, “Uygulama + Web beta sürümünde bulunan tüm raporları yeniden düzenledik, birkaç ekleme ekledik ve şimdi müşteri yaşam döngüsüne göre organize edildi. Raporlar, pazarlamacıların müşteri yolculuğunun belirli yönlerini incelemesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Örneğin, kullanıcı edinme raporunda hangi kanalların yeni müşteri çektiğini görebilir, ardından bu müşterilerin gerçekleştirdiği işlemleri ve dönüşümden sonra devam edip etmediklerini anlamak için etkileşim ve elde tutma raporlarını kullanabilirsiniz.” dedi.
Kodsuz Olay İzleme
Genişletilmiş kodsuz özellikler, pazarlamacıların Google Tag’de kod eklemeye veya olay izlemeyi kurmaya gerek kalmadan sayfa kaydırma veya video oynatma gibi gerçek zamanlı olarak yerinde ve uygulama içi eylemleri izlemesini ve ölçmesini kolaylaştırır.
Yeni Google Analytics 4 Nasıl Kullanılır?
Her ne kadar yeni bir sürüm olup kısıtlı olsa da kullanıp deneyimlemekte fayda var.
Daha fazla bilgi almak ve deneyimlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.