SEO ve SEM NEDİR?
SEO ve SEM, dijital pazarlamada sıklıkla birbirinin yerine kullanılır, aslında farklı anlamları olan iki terimdir.
Konu Başlıkları
SEO Nedir?
SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, web sitenizin arama motorlarında ORGANİK OLARAK daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olma sürecidir. Genel olarak site içi ve site dışı SEO olmak üzere iki tür SEO vardır.
Site İçi SEO
Site içi SEO, genellikle üzerinde tam kontrole sahip olduğunuz şeylerdir. Aynı zamanda teknik SEO olarak da bilinir, çünkü daha çok web sitenizin teknik yönlerine odaklanır.
Buna sitenizdeki meta verileri düzenleme (H1 etiketleri, resimlere alternatif metin ekleme ve sitenizin meta açıklamasına sahip olma) dahildir. Meta verileri düzenlemek, bir arama motorunun web sitenizi daha kolay “taraması” veya okuyabilmesi için web sitenizin arka plan bilgilerini düzenlemektir.
Meta verileriniz ne kadar net olursa, arama motoru sıralamanıza o kadar kolay yardımcı olur.
Site İçi SEO’nun bir başka yönü de sayfa yükleme hızıdır. Sayfanız ne kadar hızlı yüklenirse, müşterilerinizin web sitenizde gezinme ve içeriği okuma olasılığı o kadar yüksek olur.
Bu, sitenizdeki her şeyin düzgün şekilde yüklendiğinden emin olarak geliştirilebilir.
Site içi SEO’nun üçüncü yönü, sitenizdeki içeriktir. Sıralamak istediğiniz anahtar kelimeler için iyi yazılmış mı? İlgi çekici mi? alakalı mı? Tüm bu konular, web sitenizin Google’da üst sıralarda yer almasını sağlamak için önemlidir.
Site içi SEO’nun net ve özlü URL’lere sahip olmak veya sosyal paylaşım entegrasyonuna sahip olmak da dahil olmak üzere daha birçok yönü vardır, ancak bunlar sitenizi arama motoru sıralamalarında yükseltmeye başlamak için yapabileceğiniz birkaç temel şeydir.
Google’da ilk sayfada çıkmak, SEO stratejiniz için kesinlikle bir hedef olmalıdır, çünkü çoğu tıklamanın bulunacağı yer burasıdır.
Site Dışı SEO
Site dışı SEO, üzerinde daha az kontrole sahip olduğunuz blog gönderileri, sosyal medya kanalları ve web sitenize bağlantılar gibi şeylerdir, ancak yine de organik sonuçlarınız için çok önemlidir.
Üzerinde tam kontrole sahip olmasanız da, site dışı SEO’nuzun kontrolünü ele geçirmenin birçok yolu vardır.
Site dışı SEO ve SEO’nun genel olarak en önemli yönlerinden biri bağlantı kurmadır. Bağlantı kurma, diğer web sitelerinin size ve içeriğinize bağlantı vermesini sağlama sürecidir.
Ancak tüm bağlantılar eşit değildir. “Daha yüksek yetkili” web sitelerinden gelen bağlantılar genellikle daha iyidir. Daha yüksek yetkili bir web sitesi, genellikle kendisine bağlanan birçok siteye sahip bir web sitesidir.
Bunlara backlink denir. wikipedia.com’u düşünün. Otoritesi yüksek bir web sitesi size link verdiğinde, otoritenizi arttırır ve bu da daha üst sıralarda yer almanızı sağlar.
Yine de her site sizinkiyle alakalı değil. İdeal olarak, sektörünüzle alakalı sitelerden bağlantılar istersiniz. Yemek blogunuza yüksek otoriteli bir tenis sitesi bağlantısına sahip olmak, ünlü bir şefin web sitesine bağlantı vermekle aynı şey değildir.
Kaliteli blog yazıları yazmak, ilginç ve yeni bilgilere sahip olmak ve misafir blog yazmak, web sitenize yeni bağlantılar almak için geçerli taktiklerdir.
Diğer site dışı SEO taktikleri arasında, insanların sitenizin bağlantılarını sosyal medyada paylaşmalarını sağlamak ve sosyal imleme sitelerinin (Reddit, StumbleUpon, vb.) sitenize geri bağlanmasını sağlamak yer alır.
Takip edilmeyen bağlantılar (sitenizin otoritesini artırmayacak bağlantılar) bile organik arama için faydalı olabilir.
Bağlantınızı ne kadar çok kişi paylaşırsa, kaçınılmaz olarak bağlantının etki alanı yetkisine sahip sitelerde bitmesine neden olur.
Bağlantınız hakkında konuşan kişiler, kendileri size bir geri bağlantı veremeseler bile, genellikle tek bir gönderiden uzun vadeli görüntüleme elde etmek için etkili bir stratejidir.
Tüm bunlar, web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmeye yardımcı olacaktır.
SEM Nedir?
SEM veya Arama Motoru Pazarlaması, alakalı müşterilere görünürlüğü artırmak için arama motorlarında ücretli reklamlar yayınlama sürecidir.
SEM, başarılı olmak için SEO taktiklerini de kullanır. Ücretli arama genellikle insanların SEM dedikleri zaman kastettikleri şeydir, ancak başarılı bir SEM kampanyası aynı zamanda site sıralamasını organik olarak artıran taktikleri de içerir.
Ücretli Arama
Ücretli arama, bir arama motorunda bir reklam satın alma işlemidir. Bu reklamların çoğu, bir aramanın ilk üç sırasında yer alır. Köşede bir “reklam” sorumluluk reddi beyanı olması gibi küçük bir istisna dışında, reklam normal bir arama sonucu gibi görünür.
PPC veya tıklama başına ödeme, insanların ücretli arama hakkında konuştuklarında genellikle atıfta bulundukları şeydir.
Burası, bir müşteri veya arama yapan kişi reklamınızı her tıkladığında küçük bir miktar ödediğiniz yerdir. Dönüşüm başına maliyet, gösterim başına maliyet ve daha fazlası dahil olmak üzere birçok başka önemli terim vardır, ancak PPC reklamları terimini çok fazla duyacaksınız.
İnsanların kullandığı en popüler hizmetlerden birkaçı Bing Ads ve Google Ads’dir (eski adıyla Google AdWords). Bu araçlarla girer, bütçenizi belirler, reklamların kopyasını yazar, hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeleri belirler ve reklamı yayınlarsınız.
İşletmelerin yürüttüğü genellikle iki tür reklam kampanyası vardır. Görüntülü reklamlar ve arama ağı reklamları.
Arama ağı reklamları, çoğu Google aramasında çıkan ilk üç sonuçtur. Doğru insanları sitenize çekmek için kullanılan ücretli reklamlardır. Arama ağı reklamlarını gören kişiler genellikle o anahtar kelimeyle ve onunla ilgili şeylerle zaten ilgilenen kişilerdir.
Arama ağı reklamınızla en üst sıralarda yer almanın birkaç yolu vardır. Reklamınız anahtar kelimeyle alakalı olmalı ve diğer reklamverenlerden daha yüksek teklif vermeniz gerekir. En üst nokta en fazla tıklamayı alır, bu nedenle PPC kampanyanıza girmek çok değerlidir.
Görüntülü reklamlar, insanların genellikle kullandığı ikinci reklam türüdür.
İkisi arasındaki en büyük fark, Görüntülü reklamların web’de farklı sitelerde görünmesi ve arama ağı reklamlarından daha değişken olmasıdır. Reklamların yerleşimi tamamen Google tarafından seçilir, ancak ne tür siteleri ve hangi anahtar kelimeleri hedeflemek istediğinizi siz seçersiniz.
Arama ağı reklamlarının dönüşüm sağlama şansı daha yüksektir, ancak Görüntülü reklamlar genellikle daha fazla görülebilir. PPC pazarlamasına giren çok daha fazlası var, ancak bunlar temel bilgilerden birkaçı.
SEO Stratejileri
Bağlantı Oluşturma
SEO uzmanı olmasanız bile, Google’da daha üst sıralarda yer almak için yapabileceğiniz birçok şey var. Bağlantı kurma sıkıcı bir iştir ancak pazarlama bütçenizden tasarruf etmek ve yine de sağlam bir büyüme elde etmek için çok iyi bir yoldur.
Konuk blog, sizi bir makalede etiketlemek, hatta sizi mevcut bir makaleye eklemek isteyen web’deki farklı kişilere ve sitelere ulaşmak, uzun vadeli başarı elde etmenin etkili bir yoludur.
Süper yüksek bir başarı oranına sahip değil, ancak alabileceğiniz her geri bağlantı yardımcı oluyor.
Belki rakibinize bağlantı veren bir makale vardır. Konuyla ilgili daha yüksek bir otorite olduğunuzu düşünüyorsanız, yazara güncellenmiş veya daha yararlı bilgiler içeren bir e-posta gönderin.
Söyleyebilecekleri en kötü şey hayır.
İşletmenizden büyük olasılıkla web’de düşündüğünüzden daha fazla bahsedildi.
İşletmenizden bahseden farklı web sayfalarına giderseniz, onlardan size bir geri bağlantı vermelerini isteyin. Çok fazla çalışmadığınız için anında görünürlük elde edeceksiniz.
İçerik Güncellemeleri
Teknoloji konusunda bilgili olmadan uygulayabileceğiniz bir diğer etkili SEO taktiği, sitenizin iyi yazılmış ve güncel içerikle dolu olduğundan emin olmaktır.
Web siteniz için içerik yazarken, potansiyel müşterilerinizin arama amacını gerçekten yerine getirdiğinizden emin olmak istersiniz.
Üç bin kelimelik bir blog yazarsanız harikadır, ancak insanların aradığı şey bu değilse, sonunda istediğiniz sonuçları elde edemezsiniz.
Ne hakkında yazacağınızı veya neye cevap vereceğinizi anlamanın iyi bir yolu, popüler anahtar kelimelere bakmaktır.
İnsanlar yazdıklarınızı mı arıyor? Bu önemli terimleri ve bunlarla ilişkili soruları ele alıyorsanız, insanların aradıklarını aradığınızda ziyaretçi sayınızın arttığını görmeye başlayacaksınız.
Kullanıcı deneyimi
Son olarak, sitenizin kullanıcılarınız için kullanımı kolay, hızlı bir deneyim olduğundan emin olmak istersiniz. Bu, Google’a sitenizin yararlı olduğunu ve spam olmadığının açık bir işaretidir.
Herhangi bir çevrimiçi işletmenin bir web sitesi olabilir, ancak oradaki en iyi site olduğunuzu göstermek istersiniz. Google’ın sitenizi taramasını ve rakiplerinizin önüne geçebilmesi için yüksek kaliteli bir puan vermesini istiyorsunuz.
İyi yazılmış alakalı bilgilere sahip olmak, iyi site mimarisi (ölü bağlantı yok, on mil uzunluğunda sayfa yok) ve kaliteli açılış sayfası, Google’a ve kullanıcılara ne tür bir sitede bulundukları konusunda sinyaller veriyor.
Tüm bunlar, SEO’ya başlamanın harika yollarıdır, ancak her zaman yapabileceğiniz daha çok şey olduğunu çabucak keşfedeceksiniz!
SEM Stratejileri
SEM’i kullanmaya çalışırken, net bir harekete geçirici mesaj içeren ilgi çekici bir kopyaya sahip olduğunuzdan emin olun. Birinin satın alma yapmasını veya yalnızca sitenizi tıklamasını istiyorsanız, reklamın kısa kopyasının bunu iletmesi gerekir.
Başarılı bir ücretli arama kampanyasına sahip olmanın bir diğer önemli parçası da bütçenizdir. Bütçeniz, hedefinize ulaşmak için yeterli tıklama alabilmeniz için yeterince yüksek olmalıdır.
Müşterileri ürün veya hizmetinizi satın almaya dönüştürmek istiyorsanız, hiçbir işe yaramayacak çok sayıda tıklamayla başa çıkmak için yeterli bütçeye sahip olmanız gerekir.
Belirli anahtar kelimeler için bütçeniz çok düşükse, reklamınız hiç görünmeyebilir!
Daha önce de belirtildiği gibi, doğru anahtar kelimeleri seçmek yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. İşiniz için doğru olduklarından emin olmak için herhangi birine taahhütte bulunmadan önce anahtar kelime araştırması yapmalısınız.
Golf ekipmanı satıyorsanız, “satılık tekneler” anahtar kelimesi için bir ilan yayınlamak iyi bir fikir değildir. Tekne satın alan birinin hedef kitlenizde yer alacak paraya sahip olabileceğini düşünebilirsiniz, ancak Google, reklamınızın arama terimiyle alakalı olmadığını anlayacaktır.
Reklamınız arama yapan kişinin amacı ile alakalı değilse, Google reklamınızın görünmesine hiç izin vermeyebilir.
Alakalı anahtar kelimeleri seçtiğinizden emin olmak isterken, bütçenize uygun anahtar kelimeleri de seçmek istersiniz. Bazı anahtar kelimeler diğerlerinden daha yüksek arama trafiği hacmine sahiptir ve daha rekabetçi veya pahalıdır.
Sigorta anahtar kelimeleri, rekabet çok şiddetli olduğundan, PPC kampanyalarında en pahalı olanlardan bazılarıdır.
Yalnızca daha spesifik ve daha düşük arama trafiğine sahip olan anahtar kelimeler olan bazı “uzun kuyruklu anahtar kelimeler” seçebilirseniz, yalnızca “sigorta” için teklif vermeye çalışmaktan daha ucuz ve daha ulaşılabilir kazançlar elde edebilirsiniz.
Bu, paranız yetiyorsa bu kısa anahtar kelimeleri denemeyin anlamına gelmez, ancak bütçeniz bir veya iki tıklama alacak kadar düşükse buna değmeyebilir.
Elbette, ücretli arama kampanyanızı yürütürken iyi SEO uygulamalarını dahil etmek istersiniz. Siteniz iyi optimize edilmemişse ve çok iyi değilse, reklamlarınız istediğiniz gibi çalışmayabilir ve bu sinir bozucu bir deneyim olabilir.
Hangisini Kullanmalıyım, SEM VEYA SEO?
SEM ve SEO’nun her ikisi de benzerliklere sahip olsa da, ikisi arasındaki temel fark zaman çizelgesidir.
Henüz yeni başlıyorsanız ve henüz herhangi bir web varlığınız yoksa, kısa vadede trafiği hızlı bir şekilde artırmak için SEM kullanılabilir, ancak bu yalnızca ücretli arama kampanyasını yüksek tuttuğunuz sürece geçerlidir.
SEO, zamanla trafiğinizi artıracağı için yavaş bir stratejidir, ancak işe koyulmalısınız. Her gün bir reklam bütçesi çalıştırmadığınız için SEM’den daha ucuzdur, ancak daha fazla zaman alır.
Uzun vadede, en iyi strateji her ikisini de içerir. Bu yüzden SEM’in içinde SEO unsurları vardır. Sitenizi optimize etmeye başlarsanız, yavaş yavaş yanmaya başlayacaksınız ve ücretli arama kampanyanız çalışmaya başladığında, izleyiciler iyi tasarlanmış ve düşünülmüş bir web sitesine gelecek ve daha uzun süre kalmak isteyeceklerdir.
SEO, SEM veya genel olarak sadece arama pazarlaması hakkında daha fazla sorunuz varsa, bize ulaşın! Yardım etmeyi çok isteriz!