Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Dijital PazarlamaDijital DönüşümPazarlama

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Hayata Bağlanın!

Ben size farklı bir bakış açısı kazandırmak istiyorum. Aslında dijital pazarlama diye bir kavram yok. Evet doğru okudunuz. Öyleyse nedir bu dijital pazarlama dedikleri şey?

Cevabı çok basit; fakat basit olmak zordur. Pazarlamanın bir koludur. Dolasıyla Pazarlama bilmeden dijital pazarlama dedikleri şeyi yapmanız mümkün değil. Üç beş günde verilen eğitimlerle bir noktaya varamazsınız.” Dedikten sonra kendi konumuza devam edelim.

Dijital mecralarda yapılan reklamlar aslında dijital dönüşümün bir parçasıdır. Dijital dönüşüm ise çok büyük bir kavramdır.

Malum piyasada dijital pazarlama dedikleri için her şey bu kavramın üzerinde şekilleniyor.  Dijital Pazarlama Nedir? Sorusunu cevaplamadan önce Pazarlama Nedir? Sorusunu cevaplayalım.

 

Dijital Pazarlama
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Pazarlamanın alt unsurudur. Dijital Pazarlama ayrı Pazarlama ayrı bir kavram değildir. 
Marka Değerinin Tüketici Satın Alma Kararlarına Etkisi https://blog.dijitalkobi.com.tr/marka-degerinin-tuketici-satin-alma-kararlarina-etkisi/

Pazarlama Nedir?

Pazarlama için bir çok tanım yapılabilir. Bize göre en ideal pazarlama tanımı ise şöyle; Pazarlama , potansiyel müşterileri veya ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen müşterileri elde etme sürecidir.

Pazarlamanın 4 P’si

Ürün – Product

Bir ürüne ya da hizmete sahip olmak Pazarlamanın en önemli noktalarından bir tanesidir. Tüketiciye nasıl fayda sağladığı önemli. Tüketicinin ihtiyaçlarını karşılayacak ve rakiplerinizden geri kalmayacak bir ürüne ihtiyacınız olacaktır.

Yer – Place

Hedef kitlelere ulaşmak ve mağazanıza ziyaretçi çekmek istiyorsanız stratejik bir konumda olmalı. Milyonluk yatırıp yaptıktan sonra kimsenin geçmediği bir konumda mağaza açmak istemezsiniz.

Fiyat – Price

Her şeyi dört dörtlük yapsanız da fiyat politikanızı iyi yönetemiyorsanız dayanacak çok fazla gücünüz olmayacaktır. İyi bir fiyat politikası belirlemek için aşağıdaki maddeleri uygulamanız gerekmektedir.

  • Ne kadar kar etmek istiyorsunuz?
  • Rakiplerinizin fiyat politikası nasıl?
  • Şirketinizin finanssal hedefleri nelerdir?
  • Hedeflediğiniz pazar nedir?

Tutundurma – Promotion

Pazardaki ürün veya hizmetimizin faydalarını ve özelliklerini yaygınlaştırmak için yürüttüğümüz tüm pazarlama ve iletişim eylemlerini ifade eder .

Pazarlama tabi bu kadar kısa bir eylem planı değil, sadece Pazarlamanın az çok ne olduğunu bilmeniz için ufak bir giriş yaptık.  Pazarlama bilinmeden Dijital Pazarlamacı olmanız mümkün değil. Sadece dijital Pazarlama araçlarını kullanan kişi olursunuz.

Dijital Pazarlama eylemleri şirketin Pazarlama birimi planlayıp yönetmesi gerekmektedir.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya nazaran elektronik cihaz veya İnternet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsamaktadır.

İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve web siteleri gibi dijital kanalları kullanıyor.

Dijital Pazarlamanın birçok tanımı vardır. Biz biraz daha farklı tanım yapıp farklı bir boyuta taşımak istedik.

Pazarlamanın dalı olan ve çok sayıda dijital taktik ve kanalın, zamanlarının çoğunu çeşitli platformlarda geçirdikleri müşterilerle etkileşim elde etmek için yapılan işlemdir.

 

Dijital Pazarlama Taktikleri ve Örnekleri

En iyi dijital pazarlamacılar, her dijital pazarlama kampanyasının kendi hedeflerini nasıl desteklediğine dair net bir tabloya sahiptir.

Pazarlamacılar, pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, daha büyük bir kampanyayı, ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla, kendi hizmetlerine sunabilirler. Örneğin bir içerik pazarlamacı, yakın zamanda yayınlanmış yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteri elde etmeye hizmet eden bir dizi blog yayını oluşturabilir.

Şirketin sosyal medya pazarlamacısı, bu blog gönderilerini, işletmenin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler yoluyla tanıtmaya yardımcı olabilir.

Belki de e-posta pazarlamacısı, e-kitabı indiren kişileri şirket hakkında daha fazla bilgilendirmek için e-posta gönderebilir.

Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Alt Oluşumları

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama Motoru Reklamları (SEM)
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Reklamları
İçerik Pazarlaması
E-Ticaret Pazarlaması
E-Posta Pazarlaması
Görüntülü Ağlar
Yeniden Pazarlama
Affiliate Pazarlaması
Birebir İletişim Kanalları

Strateji Oluşturma

Geleneksel pazarlamada olduğu gibi dijital pazarlama kanallarında yapılacak olan pazarlama belli bir strateji temellerine sahip olması gerekmektedir. Strateji ile ilgili şu an başlıkları paylaşıyorum daha sonra yeni bir başlıkta yazı yazacağım.

Durum Analizi

  • SWOT ve TOWS Analizi
  • Pazar Araştırmaları
  • Rekabet Analizi
  • İç Müşteri Girdileri

Strateji

  • İşletmenin Büyük Hedefi
  • Rekabet Avantajı
  • KPI Belirlenmesi
  • Kısa ve Uzun Vadeli Hedefler

Planlama

  • Bütçe
  • Kanal Hedefleri
  • Hedef Kitle
  • Kanallar
  • Kreatifler

Performans ve Yönetimi

  • Optimizasyon
  • Dönüşüm
  • Erişim
  • A/B Testleri

Sonuç

Pazarlama ve alt unsuru olan dijital pazarlama hakkında yüzeysel bilgileri sizlerle paylaştık. Yüzeysel diyoruz çünkü çok geniş kavramlardır. Kariyer planlıyorsanız ilk olarak Pazarlamadan başlamanızı daha sonra dijital pazarlamaya geçiş yapmanızı tavsiye ederiz.

Konu hakkında merak ettiklerinizi yorum bölümünden sorabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu